سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دکتر روانشناس تهران و نحو انتخاب آن

هنگامی که برای درمان مشکلاتی که خارج از توان شما هستند به دنبال دکتر روانشناس تهران هستید نکات زیر می تواند به شما در انتخاب روان درمانگر کمک کند.

به گزارش برنا، در دوره ای از زندگی، هر یک از ما ممکن است احساس نارضایتی پیدا کرده و برای حل مشکلات خود به کمک روانشناس نیاز داشته باشیم.

هنگامی که برای درمان مشکلاتی که خارج از توان شما هستند به دنبال دکتر روانشناس تهران هستید نکات زیر می تواند به شما در انتخاب روان درمانگر کمک کند.

براساس گزارش موسسات ملی بهداشت روان، بیش از 11 درصد از جامعه برای مقابله با احساسات و مشکلاتی که بیش از توان آنها به نظر می رسد نیاز به کمک دارند. مشکلاتی در رابطه با:

ازدواج یا رابطه

وضعیت خانوادگی

از دست دادن شغل

مرگ یکی از عزیزان

افسردگی

استرس

فرسودگی شغلی

سوء مصرف مواد

این تلفات و فشارهای زندگی روزمره ممکن است گاهی اوقات به طور قابل توجهی ناتوان کننده باشند. گاهی اوقات برای رفع این مشکلات نیاز به کمک یک متخصص آموزش دیده و دارای مجوز داریم. دکتر روانشناس تهران یا سایر شهرها به افرا مختلف در هر سنی از طریق درمان کمک می کنند تا زندگی سالم تر و پربارتری داشته باشند.

چه موقع باید به دکتر روانشناس تهران مراجعه کنیم؟

زمانی که احساس ناتوانی و ناراحتی غرق کننده و طولانی مدت دارید و به نظر نمی رسد با وجود تلاش و کمک خانواده و دوستان، مشکلات شما بهتر شود.

اگر انجام کارهای روزمره برای شما دشوار است: به عنوان مثال، نمی توانید در کارها تمرکز کنید، و در نتیجه عملکرد شما آسیب می بیند.

اگر بیش از حد نگران هستید و انتظار بدترین حالت را دارید یا دائماً در تردید هستید.

اگر اقدامات شما برای خود یا دیگران مضر است: به عنوان مثال، شما بیش از حد الکل می نوشید ، سوء مصرف مواد مخدر دارید یا بیش از حد بحث برانگیز و پرخاشگر شده اید.

بهترین دکتر روانشناس تهران و درمان افسردگی

بعد از مراجعه به روانشناسان حرفه ای، و پس از تشخیص صحیح، جلسات روان درمانی و مشاوره آغاز می شود و با توجه به شدت علائم نوع رواندرمانی انتخاب می شود.

روش های درمان متعددی برای وسواس و افسردگی وجود دارند که در صورت مراجعه به بهترین دکتر روانشناس تهران در مراحل اولیه، بهود علائم خیلی راحت تر اتفاق می افتد.

 افسردگی یک دوره ی طولانی مدت همراه با ناراحتی و غم، گوشه گیری و احساس بد است. همه انسان ها در دوره ای از زندگی خود افسردگی را احساس می کنند و معمولاً هم می توانند آن را به اتفاقات و دلایل مشخصی ربط دهند.

دلائل افسردگی چه مواردی هستند؟

در پیدایش افسردگی رویداد های متعددی می تواند اثرگذار باشد که برخی از آنها شامل موارد زیر می شود.

فقدان (از دست دادن)

شکست.

بیکاری

از دست دادن همسر

از دست دادن والدین قبل از یازده سالگی

وقایع پر استرس که باعث آغاز این دوره و تکرار بعضی افکار منفی شوند.

بیشتر مردم می توانند این افکار منفی را ظرف مدت کوتاهی به کلی از بین ببرند اما برای برخی مردم، علائم نامطلوب افسردگی طولانی مدت باقی می ماند و برای مدت زمان نامعلومی، جوانب مختلف زندگی آنها را در بر می گیرد.

درمان افسردگی توسط روانشناسی

هر یک از نظریه های روانشناسی منجر به پیدایش انواع روش های درمانی برای اختلالات افسردگی شده است. برخی روش ها بر بیولوژی تکیه می کنند، مثل دارو درمانی و درمان به وسیله ی شوک الکتریکی. تعدادی از درمان ها نیز پسیکولوژیک هستند، از جمله روان کاوی، رفتار درمانی و روان درمانی شناختی رفتاری. هر یک از راه های درمان افسردگی در صدد ارائه روش هایی است تا بیمار با استرس کنار بیاید.